torsdag 23 december 2010

Årets "pepparkakshus"

Traditionsenligt bakade jag och min bror ett konstverk i pepparkaka. Från början var det ett hus men under årens lopp har detta utvecklats och blivit mer och mer konstverk av det och hus är inte längre självklart. Årets verk blev en karusell. Lite klurigt var det och mycket jobb men tre timmar senare stod det klart. Underbart, vad vore julen utan ett verk i pepparkaka? Vi blev nöjda och vi hade väldigt kul. Dock ska jag tillägga att degen vi använde nog var det sämsta i mannaminne. Tips är om ni ska bara något större än en normalstor pepparkaka och tänker köpa degen färdig är att INTE köpa Gilles deg. Den var värdelös att kavla ut. Suck! Jaja.. Nästa år får jag se till att göra egen deg.



Eftersom bloggen är ny finns inte de tidigare verken här så jag bifogar lite bilder på tidigare år.

2009 - The black pearl


 
2008 - Ljuslykta
 

2007 - Husvagn


2006 - Hus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar